EN

Program


Początki gier, wybitni twórcy, sztuka i biznes

Print

PIĄTEK / 8.06.2018 / SCENA GŁÓWNA

  • 1700

    Q&A: FRANCOIS LIONET (EN)

    Rozmowa z francuskim programistą, autorem STOS na Atari ST, a także AMOS i AMOS Pro na Amigę. W tej chwili Francois pracuje nad rozwojem meta-systemu operacyjnego opartego na chmurze - FriendOS. System działa w przeglądarce i oparty jest na systemie blockachain. Ponadto Fracois jest autorem kilku gier na komputery 8/16 bit, w tym konwersji Captain Blood na Commodore 64.

  • 1800

    Q&A: ARTUR SADŁOS

    Artur to artysta koncepcyjny, ilustrator i art director. Projektuje dla branży gier wideo, animacji oraz na potrzeby filmu. Ze względu na szerokie i pełne pasji zainteresowanie całym procesem kreacji, nigdy nie ograniczył się do jednej niszy. W swojej karierze zajmował wiele stanowisk i ról doskonaląc szeroki wachlarz umiejętności. W jego portfolio znajdują się tytuły takie jak: For Honor, Wiedźmin 2&3, Hitman, Halo 5, Batman, Total War: Warhammer, Dead Island, Another Day Of Life czy Call Of Juarez. Wielokrotnie nagradzany za osiągnięcia polu dyrekcji artystycznej, projektowania i ilustracji. Prace Artura można zobaczyć na stronie artursadlos.com

  • 1840

    AS REAL AS IT GETS: MY NIE GRAMY W GRĘ!

    Jakie wymagania należy spełnić by zostać wirtualnym pilotem ? Ile egzaminów zdać by nosić zaszczytny tytuł wirtualnego kontrolera ruchu powietrznego ? W jaki sprzęt zainwestować ? Dlaczego to wszystko jest tak "na serio"? Poziom imersji jaki nie oferuje żadna współczesna gra - czyli wszystko co chcielibyście wiedzieć o wirtualnym świecie awiacji. Niezwykła rozmowa z udziałem kontrolerów i pilotów wirtualnego świata awiacji.

    Michał Labocha i Marcin "Borek" Borkowski

  • 2000

    DAWNO, DAWNO TEMU W CZASIE PRL-U...

    Słowo wstępu do specjalnego pokazu filmu "Wojna Gwiazd"

    Jakub Turkiewicz, scenarzysta filmu "Wojna Gwiazd"

  • 2020

    SPECJALNY POKAZ FILMU "WOJNA GWIAZD"

    Gwiezdne Wojny po raz pierwszy wyświetlono w Polsce w 30 marca 1979 roku, dwa lata po amerykańskiej premierze. Polscy widzowie byli daleko od najnowszych doniesień ze świata, ale o istnieniu Odległej Galaktyki przez te dwa lata zdążyli się dowiedzieć ze szczątkowych informacji prasowych. Osiedlowe legendy o czarnym rycerzu z laserowym mieczem i białych pancerzach galaktycznego cesarstwa krążyły pośród oczekiwania na nadchodzący fenomen kina nowej przygody. Dokument "Wojna Gwiazd" to projekt non-profit na temat pojawienia się serii Star Wars w Polsce - od pierwszej oficjalnej zapowiedzi audiowizualnej w kraju, czyli odcinku Kroniki Filmowej WDFDiF z 1978 roku do ery lat 90-tych. Film pokazuje fenomen gwiezdnej sagi na specyficznym polskim gruncie, m. in. poprzez unikatowe polskie plakaty, figurki, wiadomości w prasie. Najważniejszym punktem historii są opowieści fanów, którzy pamiętają tamte wyjątkowe czasy.

SOBOTA / 9.06.2018 / SCENA GŁÓWNA

  • 1100

    OFICJALNE OTWARCIE PIXEL HEAVEN 2018

  • 1120

    ALEX MEETS GAWRON!

    Przymierzaliśmy się do tego wydarzeniaod 6 lat i wygląda na to, że w końcu to nastąpi. Na scenie spotkają się Aleksy "Alex" Uchański i Piotr "Gawron" Gawrysiak - udziałowcy spółki autorskiej Alex & Gawron znanej z łamów magazynu Top Secret. Opowiedzą, jak z ich strony podczas pracy w dziale Listy wyglądały media społecznościowe przed internetem.

  • 1200

    Q&A: ANNA STREŻYŃSKA

    Rozmowa z Anną Streżyńską, prezes spółki technologicznej MC2Solutions, a wcześniej m. in. prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej i Minister Cyfryzacji RP. Podczas pełnienia funkcji publicznych wyróżniało ją zawsze podejście, którego celem było wdrażanie i wykorzystywanie innowacyjnych rozwiązań dla ułatwienia funkcjonowania mechanizmów na styku urząd - obywatel. Porozmawiamy o przebiegu kariery zawodowej i planach związanych z działalnością firmy MC2Solutions.

    MODERATOR: Aleksy Uchański, Movie Games SA

  • 1230

    KURSK. CZY NADSZEDŁ CZAS, ABY GRY ZACZĘŁY OPOWIADAĆ PRAWDZIWE HISTORIE?

    KURSK z katowickiego studia Jujubee jest zapowiadany jako pierwsza gra przygodowo-dokumentalna w historii. Tytuł koncentruje się na katastrofie rosyjskiego okrętu podwodnego K-141 Kursk, który w sierpniu 2000 roku zatonął na Morzu Barentsa wraz z całą załogą. Okoliczności tego zdarzenia po dziś dzień nie zostały jednoznacznie wyjaśnione. Zapowiedź tytułu wywołała żywiołowe dyskusje i odbiła się szerokim echem w popularnych mediach, szczególnie w Rosji. Czy to już czas, żeby gry, podobnie jak filmy czy książki, opowiadały prawdziwe, często bolesne historie i próbowały wykraczać poza hermetyczny świat naszej branży?

  • 1300

    SPOTKANIE Z TWÓRCAMI PROGRAMU ESCAPE

    Spotkanie z autorami kultowego magazynu telewizyjnego o grach video ESCAPE. Na spotkaniu stawią się na pewno: Emil "Emilus" Leszczyński (reżyser i redaktor naczelny), Konrad Kwiatkowski (kierownik produkcji) oraz Tomasz "Ramirez" Knapik (pierwszy i jedyny lektor)- na pewno słyszeliście o nim - a w zasadzie jego głos... i może jeszcze kilkoro innych członków zespołu magazynu ESCAPE. Autorzy postarają się odpowiedzieć na dręczące widzów pytania, a także przygotować małą niespodziankę dla fanów magazynu, ale o niej samej poinformujemy trochę później, jak wszystko co planują się uda i jak dotrwamy w zdrowiu, szczęściu i pogodzie do 9 czerwca, czyli do dnia spotkania z redakcją ESCAPE.

  • 1400

    Q&A: JIM BAGLEY (EN)

    Jim jest jednym z prawdziwych weteranów branży, działa w niej nieprzerwanie od ponad 30 lat. Karierę rozpoczął tworząc gry na ZX Spectrum we współpracy ze studiem Special FX i firmą Ocean. Wśród jego produkcji są takie tytuły jak Midnight Resistance, Cabal czy Batman. Zasłynął też z adaptacji Dragons Lair na ZX81. Ostatnio zaangażowany jest w projekt ZX Spectrum Next.

  • 1430

    GOG.COM: ARCHEOLODZY KODU GIER

    GOG.com powstał wokół idei przywrócenia do życia klasycznych gier, które przestały działać na współczesnych systemach. 10 lat później, tytuły takie jak trylogia Eye of the Beholder, seria Wing Commander, Krush Kill ’N Destroy, Mafia czy klasyczne przygodówki Sierry i LucasArts, pozostają grywalne dzięki pracy warszawskiej firmy. Zapraszamy na spotkanie z osobami, które rozwiązują zawiłości praw autorskich oraz wiekowego kodu i opowiedzą niezwykłe historie związane z odnajdowaniem autorów dawno zapomnianych gier, łataniem dwudziestoletnich bugów i wiele innych. 

  • 1500

    LOADING... HORRORY NA 8/16 BITACH

    Czy stare gry potrafiły przestraszyć? I nie mówimy tu o brzydkiej grafice, tylko o prawdziwym budowaniu napięcia oraz klimatu grozy. Ekipa programu Loading... przedstawi gry z epoki 8/16-bitów te bardziej i mniej znane, które dumnie aspirowały do bycia komputerowymi horrorami. Od Ghost Chaser przez Dark Seed po Phantasmagorię.

  • 1540

    FRANCE MEETS POLAND (EN)

    Spotkanie z legendami francuskiej i światowej branży gier wideo. Na jednej scenie spotkają się Eric Chahi (Another World), Paul Cuisset (Flashback) oraz Fred Raynal (Alone in the Dark)! Porozmawiamy o ich karierze, aktualnych projektach oraz zjawisku "French touch" w światowym gamedevie.

    Moderator: Piotr Mańkowski (PIXEL)

  • 1640

    Q&A: THE ASTRONAUTS & WITCHFIRE

    Adrian Chmielarz w grudniu 2017: "Witchfire to nasz nowy projekt i jak widać, dość mocna zmiana kierunku. Ale siedzą nam strzelanki w duszy, sercu i krwi, więc nie było wyjścia. Gra szuka czegoś nowego do powiedzenia w gatunku, podobnie jak szukał Ethan w grach narracyjnych. Co chcę przez to powiedzieć to to, że jakkolwiek Witchfire szanuje przeszłość shooterów i w oczywisty sposób czerpie z niej garściami, to jednak nie jest to taki mocny ukłon w stronę starej szkoły jak Painkiller, a raczej próba przetarcia nowej ścieżki. Zobaczymy, czy się uda, no ale dlatego nazwaliśmy się >>Astronauci<<, by podróżować w nieznane”.

    Marcin M. Drews & Adrian Chmielarz

  • 1720

    Q&A: CLIVE TOWNSEND

    Wcielasz się w postać anonimowego wojownika ninja, którego zadaniem jest wydobycie dyskietki z danymi przywódców rebelianckich. Rozgrywka toczy się na wielu poziomach kompleksu, w podziemnych tunelach i sekretnym centrum dowodzenia... Czyli legendarny SABOTEUR! A wszystko to w niesamowitej oprawie graficznej w roku 1985 na komputerach ZX Spectrum, Amstrad i C64. Porozmawiamy z autorem zarówno o czasach dawnych jak i planach na przyszłość.

    Moderator: Piotr Mańkowski, magazyn PIXEL

  • 1750

    Q&A: TOM PUTZKI (EN)

    Przed Wami jeden z założycieli studia Piranha Bytes (Gothic!), obecnie związany z Wargaming.net. Będzie więc okazja do wspomnienia starych czasów, jak i rozmowy o aktualnych projektach Wargamingu.

    Moderator: Mikołaj "Sos Sosowski" Kamiński

  • 1830

    SOCIABLE SOCCER WORLD CUP 2018: WIELKI FINAŁ

    Finałowy mecz turnieju Sociable Soccer na wielkim ekranie.

  • 1900

    CEREMONIA PRZYZNANIA NAGRÓD PIXEL AWARDS 2018

    Nagrodzimy najlepsze gry prezentowane podczas Pixel Heaven 2018. Będzie też nagroda specjalna od serwisu Graczpospolita.

  • 2000

    AFTERPARTY

    Ufff, czas na odpoczynek i integrację. Doborowe towarzystwo, optymalnie zaopatrzone bary i wyjątkowe koncerty.

    SKIPP/NAH-KOLOR & POTION
    Twórca projektów muzycznych Urban Pulse i Andromeda. Od 1996 roku tworzy muzykę na scenie komputerowej, przyczynił się do sukcesu grupy Potion, m. in. jako autor soundtracku do intra Planet Potion. Regularnie odwiedza demoparties w Polsce i Europie. Na Pixel Heaven zawita przynosząc ze sobą soczyste, autorskie brzmienia breakbeatowe, dawkę elektryzującego electro, przyprawioną mocą drum’n’bassu i okraszoną odrobiną chilloutu.

    GWIAZDA WIECZORU: PRESS PLAY ON TAPE
    Legendarny duński boysband po raz pierwszy w Polsce! PRESS PLAY ON TAPE powstał w roku 2001 na Wydziale Informatyki Uniwersytetu w Kopenhadze i od tego czasu wykonuje na żywo klasyczne motywy z gier na Commodore 64 zdobywając fanów na całym świecie. Gościnnie razem z PPOT na scenie pojawi się Jon "Jops" Hare.

NIEDZIELA / 10.06.2018 / SCENA GŁÓWNA

  • 1200

    1984

    1984. Zdecydowanie rok przełomowy na rynku, czas gigantycznych zmian, marzeń, niespełnionych nadziei, porażek i sukcesów. Wielcy gracze rynku komputerów domowych, wygrani i ci, którzy za chwilę przegrali. Sinclair, Atari, Commodore, Amstrad, Amiga, Apple, IBM. Rok, który dał nam Tetrisa, Knight Lore, Boulder Dasha, Lords of Midnight...

    Marcin Rusinowski, tooloudtoowide

  • 1230

    SMURFS: THE LOST VILLAGE

    Projekt AR zrealizowany przy współpracy z firmą Sony z okazji premiery najnowszego filmu Smurfy: Zaginiona Wioska. To interaktywne doświadczenie, dzięki technologii HoloLens przenosi do naszego świata pełną przygód i niebezpieczeństw magiczną wioskę Smurfów. Wiećej informacji o projekcie: zobacz

    Jakub Brzózka, UNIT9

  • 1300

    WIELKIE SPOTKANIE Z REDAKCJĄ ŚWIATA GIER KOMPUTEROWYCH

    Nie wszystko działo się w Warszawie. Nikt jeszcze nie śnił o takich pismach jak Secret Service, Gambler czy Reset, kiedy grupa pasjonatów gier wideo z Bydgoszczy wydała pierwszy numer miesięcznika Świat Gier Komputerowych. Spotkamy się z ekipą po latach, planowana jest z tej okazji całkiem miła niespodzianka!

  • 1400

    TBA

PATRONAT HONOROWY

PARTNER ORGANIZACYJNY

PARTNER STRATEGICZNY

PARTNER ZŁOTY

PARTNER SREBRNY

MAGIA PAPIERU

PARTNER TECHNOLOGICZNY

INDIE SUPPORTER

PARTNER TAXI

PARTNER KREATYWNY

MEDIA

PRZYJACIELE

KONTAKT

Pytania, propozycje, pomysły? Napisz koniecznie!

KIEROWCA

Robert „Łapusz” Łapiński / robert@pixel-magazine.com / +48 668280363

Jestem szczęśliwym posiadaczem ZX Spectrum+ z interfejsem Kempston oraz monitora Neptun 156 (zielonego). Zapraszam na Pixel Heaven 2018.